Bjarne Duelund's PC-INFO


Feedback


Det er altid rart at få positiv respons. Jeg har her samlet et lille udpluk af den feedback jeg har fået på PC-Info siderne.

Sikke en overraskelse!

I dag tikkede der en email ind, omhandlende disse sider, som jeg for længst havde glemt alt om:

Hej Bjarne Har for mange år siden haft stor glæde af din service http://www.bjarneduelund.dk/pcinfo/vnc/index.htm og har nu et problem med af fjerne VMLite VNC Server HELT fra computeren og tænkte at du måske kunne hjælpe?

- Tine Müller, Email, 2017-05-15

Det gav mig virkelig en tur på 'Memory Lane' og mine kolleger fik en øjenåbner ;-) - tak.....
Desværre kunne jeg ikke hjælpe Tine.

Tak Bjarne 

For din fantastisk informative website. Den har været en stor hjælp for mig.
Venligst

- Lars Fischer, Email, 2002-03-07

Kort og præcist, tak.....

Hej Bjarne, ville lige bruge et par minutter på at sende dig denne mail, da jeg virkelig syntes at det er et flot stykke arbejde du har lavet!

Arbejder selv som Administrator, og har selv et par gange brugt din side, hvis der var et eller andet jeg ikke lige kunne huske (malerhjerne) eller for at spare tid, da det oftest tager en hel eftermiddag at komme igennem de konventionelle manualer... Ville bare lige minde dig om at det virkeligt er "appreciated" at du har taget dig tid til at lave denne side, det var egentligt alt jeg ville! Så tak for det! Og så håber jeg iøvrigt at du ikke er blevet træt af at bruge tid på din side, så der stadigt vil blive lagt ny emner ud på den, for det er virkeligt godt!

Med Venlig Hilsen

- J. Kristensen, Email, 2002-03-02

Mange tak til Jørgen, jeg skal nok se på om der er mere spændende jeg kan skrive om.....

Kære Bjarne

Har ofte været på din side og altid fundet en løsning pga af netop disse utrolig gode anvisnisninger som er letforståelige og de mange "Guides" på især DOS som bestemt ikke er mine stærke side.

Med andre ord har du og din Homesite ikke bare været en hjælp; men forskellen på om min PC skulle virke eller ej. Fantastisk nok har der altid været "min løsning" imellem siderne. Så istedet for at zoome hele nettet rundt den halve nat, måske endda uden resultat, har jeg såmænd altid "nøjes med" at gå til dine sider straks, og som skrevet, altid med et positivt slutresultat.

Jeg kan kun anbefale siderne kraftigt og gør det såmænd også jævnligt !
-

Jeg har læst at du skriver du indimellem tager dig tid til nogle ekstraordinære råd; så dette vil jeg forsøge om et sådant råd kunne gælde mig også fordi at denne gang Bjarne er Jeg gået fuldstændig 100% kold i alle mine forsøg på at installere Win XP pro på en tom harddisk. 4 dage/nætter i træk. Alt prøvet (Altså alt jeg ved)


..... meget lang forklaring cuttet .....

Mange hilsner og et stort håb

Carsten, Email, 2002-02-08

Hold da op, det var da noget af en tillidserklæring! Jeg håber vi fik has på Carsten's Windows XP installationsproblem.....

Hej Bjarne,

Jeg har fået anbefalet din side fra en ven, og jeg må starte med at komplimentere den. Overskulig og meget beskrivende.

Jeg ved ikke om du giver lidt ekstra råd, men jeg er i den situation at jeg har en notebook med ADSL forbindelse i forbindelse med en hjemme arbejdsplads.

..... længere forklaring af netværk cuttet.....

Jeg beklager hvis mine spørgsmål er meget basale, men mht. netværk er jeg helt novise.

På forhånd tak for hjælpen.
MVH

- Thøger, Email, 2002-02-02

Åh jo, et par spøgsmål om basale netværksproblemer kan jeg nok overkomme.....

Tak for en god side med lige præcis de oplysninger som jeg skulle bruge (ICS) 
uden DIN side er jeg ikke sikker på at jeg havde kunne klare det uden hjælp udefra ;-)
mvh.

- Hans Galvit, 2002-02-02

Hej Duelund

Alletiders info.
(Og tænk - jeg havde din side i Favoritmappen). Mange tak for din hjælp og flotte guide.
Mvh,

- Lennart, Usenet, 2002-01-20

Hej igen.

Tusind tak for din store hjælp. Efter at have læst din mail, læste jeg min firewallbog igennem (Norton Internet Security), og der stod også hvordan man oprettede en "regel" for den/de andre computere. Så var det løst. Nu kan jeg gå på nettet og arbejde mellem PC'erne, uden problemer - takket være din hjælp. Tak.

Jeg syntes lige at jeg vil nævne at efter jeg fandt din side, har jeg gjort den til min startside, samt føjet den til foretrukne og sidst, men ikke mindst, også gemt url adressen på en anden disk, så jeg altid kan finde din side igen. Det er virkelig rart at mennesker som dig kan dele ud af erfaring og ekspertise - og i et udførlig og forståelig sprog. DET sætter jeg pris på.
Med venlig hilsen

- Peter Kristensen, Email, 2002-01-18

Jeg skal hermed takke, for at der er nogle som har tage sig tid til at lave sådan en hjemmeside, som man kan bruge. Det ville hver på sin plads at tdc adsl hade lave dette samme, som du har lave.
For jeg ringet til tdc i dag for at spørge om hvad jeg kunne sætte en switch 10/100 op over min adsl og server, men de kunne forklarede at jeg ikke kunne, jeg skulle have 2 dy.. ip adresser for så kunne jeg ikke kører med mine to pc på samme tid.

- Bo Nielsen, Email, 2002-01-14

Det er jo netop meningen at siderne skal bruges, så det var rart at endnu en blev glad.....

Jeg har lige fået deling af internet(mellem mine 3 computere til at virke) jeg kører med ISDN modem på netmaskinen. Det virker som en drøm. Jeg har lavet det efter dine anvisninger, så mange tak for det. Jeg ved ikke om du besvarer spørgsmål? 

.....

Venlig Hilsen:

- Erling Demant, Email, 2002-01-10

Åh jo, et enkelt spørgsmål plejer jeg jo nok at have tid til at besvare..... :-)

Davs Bjarne 
Jeg har et problem med mit regnskabsprogram det hedder kompas og køre i dos.

..... -CUT- .....

på forhånd TAK..

- Tonny Larsen, Email, 2002-01-06

Åhhhh nej, ikke Kompas igen.........

Hej Bjarne.
Ville bare lige sige at det er en meget lærerig side du har/laver
;o) KEEP IT UP ;o))
mvh.

- T.Nielsen, Email, 2001-12-29

Hej Bjarne
Jeg har lige kigget på din flotte hjemmeside. Jeg skal love for at du kan det der med netværk. Jeg kunne ikke lige finde mit problem på din hjemmeside så derfor spørger jeg dig direkte. Jeg ved ikke om du har tid eller lyst til at svarer men det er da et forsøg værd.

Jeg har 3 computere i et lille privat netværk. Ind imellem kobler jeg en bærbar til som computer nummer 4! Jeg bruger almindelig netkort og en Sandberg Switch. Min internetforbindelse er TeleDanmarks ADSL 512/256. Jeg kører med dynamiske IP-adresser!!! Jeg betaler for at have 4 til rådighed (Én til hver computer). Ved siden af internstopkobling er netværkets formål at kunne spille spil over netværket. Og det er her mine problemer starter. 

Hvis jeg sætter alle 3 (4) computere op til (i TCP/IP menuen) at få tildelt automatisk IP-adresse kan alle 4 Pc'er uafhængigt af hinanden koble sig på internettet uden problemer – men så kan de ikke finde hinanden i netværket og f. eks spille half-life (Det helt store hit pt.) Hvis jeg derimod tildeler PC'erene faste IP adresser : 192.168.0.1 – 192.168.0.4 så virker netværksspillene perfekt men så kan ingen af computerne komme på internettet. Jeg har også forsøgt at lade min pc i stuen få tildelt IP-adresse automatisk, mens mine drenges pc fik en fast Ipadresse som før beskrevet. Det betød jeg kunne gå på internettet men kunne ikke spille netværksspil, mens mine drenge kunne spille spil men havde ingen adgang til Internettet.

Hvad gør jeg galt?? Håber på dit svar hurtigt.
På forhånd tak for din hjælp og med ønsket om et godt nytår

Hilsen

- René Hansen, Email, 2001-12-27

Ahhh.... Der var en med det (ny-)klassiske TDC BB problem: Ingen routning imellem dynamiske IP adresser. En løsning er nu beskrevet på ADSL Tips siden.....

Hej Bjarne
Det er en super webside du har brygget sammen.
God jul og godt nytår

- Brian Jensen, Email, 2001-12-21

Hej.
Jeg fandt din side da jeg var ved at søge tips inden for xp. Jeg håber ikke at det gør noget jeg skriver til dig.
Jeg kan se du kender en del til xp.Jeg har købt xp proffesoniel. Jeg har et problem jeg vil forelægge for dig, du behøver ikke svare på det.
Jeg kører et regnskabsprogram som hedder FK.Kompas og stammer fra Ringsted det er et DOS program.

...... (længere fejlbeskrivelse cuttet) .....

Jeg ved godt at det er lidt mærgeligt bare at skrive til dig, men jeg gør det af nød.
Venlig Hilsen

- Kurt Kejser, Email, 2001-12-17

Selvfølgelig vil jeg gerne hjælpe, selvom jeg ikke har den store erfaring med Kompas. Forhåbentlig kommer der ikke flere forespørgsler på det program.....

Hej Bjarne, 
Når bare windows kører ordentligt er der ingen problemer i at følge dine anvisninger. 

Den fejl jeg havde lavet var at forbinde mit kabelmodem fra Stofa til min hub og så forbinde hubben til mine to maskiner. 

Det jeg prøvede da jeg så at denne konfiguration ikke virkede var at installere modemmet direkte i den ene maskine (endda via USB porten, meget sejt 8-) ) og så forbinde den computer til hubben og hubben til den anden maskine. 

Derefte fulgte jeg dine meget præcise og nøjagtige instrukser punkt for punkt og nu kører det bare derudaf. 

Du skal have mange tak for den energi og professionalisme du har lagt i din hjemmeside så folk som mig kan få hjælp til lige at klare de der begynder vanskeligheder ang. en ny ISP og deslige. 

(stort bifald høres i baggrunden) 

Jeg håber du kan bruge mine erfaringer ang. Stofa og LAN til noget hvis du skulle få flere henvendelser fra desperate Stofa kunder som har problemer med deres hjemmenetværk via Stofa. 

Tilsidst vil jeg bare ønske dig en Glædelig Jul og et rigtigt godt nytår, og forsikre dig om at du har givet mig (endda på forhånd) en ufattelig værdifuld julegave 8-) 

Mange Venlige Hilsener

- Allan Haastrup, Email, 2001-12-15 

Også en glædelig jul til Allan og alle andre der har været så venlige at sende mig julehilsner.....

Hej Bjarne
Super tak!!!
.......... for din grundige beskrivelse af "Sharing af IT/LAN i W2000" ,så selv dødelige kan finde ud af det.
(Jeg har prøvet og spurgt diverse supports uden at komme ud af stedet, og har flere venner der har opgivet forsøget)

Så stor tak herfra!!

- Bjørn Overgård, Email, 2001-12-11

Hej Bjarne,
Jeg har netop fået opgraderet min PC-farm med en ALDI-pc'er (med Windows XP).

...... (længere beskrivelse af indkøbte PC fjernet) .....

Jeg havde valgt een fast IP fra TDC. Alternativt kunne jeg få 2 dynamiske IP'ere; men jeg har jo en idé om at jeg skal have en server op at stå.
Domæne, FTP, mail - hvem ved. Router havde jeg ikke lyst til at investere i. Så jeg fik et ekstra netkort fra arbejdet. Fandt kabler frem. 

Krydsede kabler og jeg skal komme efter dig. Lokalnet oppe at køre. Og så var det jeg gik lidt i stå. 
Fandt frem til at at XP bare laver det hele. Deling af internetforbindelse - netværksbroer osv. - fint nok.
Jeg kunne pinge fra den gamle maskine (Win98SE) - men ikke nogen internetforbindelse.

Ind på Google - keywords: "windows xp 98se lokalnet" - og hvem dukker op:

Bjarne Duelund's PC-INFO - Windows 2000/XP ICS
Alt tegnet og forklaret - oppe at køre efter 5 min.

Kun ros til dig Bjarne - ingen ris.
Tusind tak for hjælpen,
(Det tog længere tid at skrive ovennævnte end det tog at læse din forklaring og gennemføre!)
Hilsen 

- Lars Palm, Email, 2001-12-05

Det er rart at se man også kan finde siderne via Google...... Men der kan man jo finde alt godt :-)

Og så er der lige en enkelt knap så positiv imellem, nyeste indslag i tråden er øverst så læs den nedefra og op..... Lidt ærgeligt at David "ikke gider" hjælpe!

-------------------
Nej det gider jeg ikke.
Det er nemlig allerede penslet ud med tykke penselsstrøg så jeg er sikker på at det ikke ville hjælpe noget at forklare yderligere, hvis du ikke forstår allerede nu.

Du må læse min besked ordentligt og prøve at sætte dig ind i hvordan en læser kan forstå det du skriver på specielt den lille del jeg snakker om og prøv at sætte dig helt ind i læserens sted.
Jeg håber ikke at du savner evnen til at sætte sig ind i en andens sted.
Det bedste man kan gøre er at få en anden til at læse det for én. Det kan være svært at selv læse det kritisk igennem som man selv har skrevet. Men netop det vil jeg bemærke at JEG faktisk har gjort for dig.
Du må derfor have tillid til min kritik. Jeg har jo ikke læst den (hjemmesiden) før jeg fik virkelig brug for den og det er folk som mig du skal bruge til kritik.

Hilsen
David

-------------------

> Kan du ikke beskrive nærmere, hvad du mener der skal laves om og hvor henne ?
-------------------

>> Tak for dit svar.

>> Men den del hvor du har beskrevet dette du beskriver i denne mail her er åbnetbart helt ok.
>> Men du må ikke feje mig af med at bruge dette som en "undskyldning".
>> Måske at det ville have hjulpet lidt på mit problem, ja! 
>> Men det gør desto intet bedre at du et andet sted skriver det som jeg har beskrevet i mit
>> kommentar mail til dig. Den del skal du stadig se at få rettet så man ikke bliver misvist
>> undervejs.
>> Der er således derfor stadig den fejl du skal se at få rettet. 

>> Hilsen
>> David Andreasen

-------------------

>>> Hej David
>>> 
>>> Mange tak for kommentarerne, det er altid rart at blive korrigeret hvis der er  fejl.
>>> 
>>> Det er ikke umuligt at du har ret, men har du bemærket at jeg også skriver at  man udover at vælge  >>> "Opkaldskort" som ICS-'kort' også skriver at man skal huske at vælge den korrekte
>>> opkaldsforbindelse:
>>> 
>>> "Går man nu til Egenskaber for Internet (højreklik på Internet Explorer ->  Egenskaber eller Start -> >>> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Internet-indstillinger) og vælger fanebladet Forbindelser, skal man her
>>> huske at vælge den dialupforbindelse som ICS skal benytte som Standard."
>>> 
>>> Jeg tror det ville have løst dit problem.
>>> 
>>> Mvh
>>> Bjarne Duelund
-------------------

>>>> Hej 
>>>> Der har ikke været nogle svar fra dig på mewsgroup så jeg skriver til dig direkte for god
>>>> ordens skyld.
>>>> 
>>>> Der var en del jeg kunne bruge på den side. Tak!
>>>> Jeg har fået det til at fungere og ICS er nu oppe at køre.
>>>> Der var dog en meget vigtig ting der ikke stod på siden, ellers har jeg vist helt og holdent kun
>>>> brugt Bjarne Duelund's side.
>>>> Den vigtige del der ikke stod beskrevet var at jeg skulle konfigurere min internetforbindelse
>>>> (opkaldskort) "manuelt" hvis det er det forkerte opkaldskort jeg bruger som default.
>>>> Min forbindelse kommer med en automatisk installations guide.
>>>> Denne guide gik dog helt udenom den mulighed at man selv kunne vælge hvilket kort der skal
>>>> bruges til internetforbindelse.
>>>> Derfor var først browseren (opkaldskortet) stillet korrekt op efter at jeg havde kørt
>>>> browserens egen Guide til internet forbindelse og selv valgte hvilket der skulle bruges til
>>>> opkaldskort.
>>>> Så opkaldskortet er nu det rigtige og der stadig står stadig 'tcp/ip (delt)-> Opkaldskort'. Så
>>>> Til Bjarne Duelund vil jeg bemærke at du vist må have misforstået noget og mistolker det
>>>> forkert på din side.
>>>> Du siger/der står, at det er vigtigt at der står det korrekte opkaldskort som man bruger til
>>>> internetforbindelsen ud for tcp/ip (delt).
>>>> Du har forklaret den del helt på hovedet og det er forkert.
>>>> Nu ved du hvorfor!
>>>> Der skal nemlig bare stå : tcp/ip (delt)-> Opkaldskort.
>>>> 
>>>> Hilsen 
>>>> David Andreasen

--------------------

- David Andreassen, Email, 2001-11-30

Hmmmm...... Der må være noget i ICS jeg ikke forstår. Jeg må have hjælp her, og David gider ikke! .......

Hejsa.
Der er kun en ting at sige KANON SIDE DU HAR LAVET

- Johnny, Email, 2001-11-28

Hej Bjarne
Først tak for en meget nyttig side på nettet. Jeg har lige printet din instruks omkring ICS i Win98SE ud, men har lige et par spørgsmål. Ellers kanon godt og gennemført materiale.

-Kasper Sommer, Email, 2001-11-16

Hej Bjarne!
Jeg bliver nødt til at sende dig denne hilsen. Jeg er utrolig glad for dine tips. De er så let forståelige for en kone, som mig. Jeg er 62 år og handicappet. Min PC er faktisk mit bedste værk/legetøj, og der kommer du så ind.Jeg kan ikke beskrive, hvor taknemmelig jeg er over det store arbejde du gør.
TUSIND TAK.
Venlig hilsen

- Greta Jensen, Email, 2001-11-03

Hej Bjarne
Jeg har fået kendskab til din side via en medarbejder fra TeleDanmark, da jeg forespurgte om Routere.
Dine sider giver rigtig go' forklaring for novicer som mig <SSSSS> jeg er ikke engang helt sikker på hvordan man opretter et netværk mellem to maskiner, måske du kan henvise til en side der forklarer dette lige så godt og overskueligt som din side. Min ide er, at lave det sådan at begge mine maskiner kan gå på den samme adsl-opkobling uden at oprette et netværk. Jeg har fået at vide, at dette kan lade sig gøre uden at oprette et netværk først.
Jeg har forståelse for, hvis du ikke ar tid til at svare på direkte henvendelser som disse. I hvert fald, kan jeg nok få glæde af at læse dine beskrivelser.

Bjarne Petersen, Email, 2001-10-25

Aha, TDC er også begyndt at henvise kunder hertil ..... :-)

Tak, det var lige hvad jeg manglede! Det er sgu dejligt der er nogle der gider lave sådanne sider omkring emner man ikke selv er for godt inde i.
Jeg regner med at det også virker med et USB modem fra WorldOnline, som du skriver :o)
Det var lige lidt velfortjent ros!

- Jesper Pedersen, Email, 2001-10-23

Hej Bjarne,
Det er jo simpelthen guld værd sådan noget.
Jeg har lært meget af din gode vejledning og tak for det. :)

-  Madsen, Usenet, 2001-10-21

Det er også rart med lidt ros fra de "garvede" på usenet, tak for det...

Hej Bjarne
Tusind tak for hjælpen, uden dig havde jeg aldrig fået mit ICS til at køre. Det var kanon.
Endnu en gang Tusind tak.

- Niels Degn Knudsen, Email, 2001-10-10

Hej Bjarne,
Jeg takker dig mange gange for vejledningen til at sætte ICS op i 2000. Meget lækkert og gennemført lavet, så selv os på det laveste plan kan være med!!

- Frederik Groth, Email, 2001-10-03

Hej Bjarne Duelund!
Tak for at jeg kunne finde din site om Deling af Internet-forbindelse på nettet. :-)
Den har jeg brugt flere gange, og jeg har også sendt linket til alle dem, der har haft problemer med Internet-deling...!
Jeg vil bare lige høre om du har en ligende vejledning til Windows 2000, da jeg overvejer at skifte til den....?
PÅ forhånd tak!

- Jean Sittrup Christensen, Email, 2001-09-05

Ja-ja, jeg skal nok få lavet den om Windows 2000 og ICS.....

Hej Bjarne 
Jeg synes at det er en skide god hjemmeside du har fået lavet der.. Måske kunne du lave en mere "deling af internetforbindelse" bare med Win2k jeg kender mange som ikke ved hvordan man laver en deling af internettet..

- Andreas Justesen, Email, 2001-08-30

Jeg tror der er en instruktion om ICS på Windows 2000 på vej...

Hej Bjarne
Tak for din instruktion til deling af internetforbindelse. Efter at have prøvet mange forskellige opsætningsvejledninger,- er det en fornøjelse at følge en detaljeret og gennemprøvet instruktion,- uden unødig brug af avancerede IT-udtryk. Denne IT-verden ville se meget anderledes ud hvis flere som dig kun udtalte sig om ting de for alvor selv har begreb om.
Tak for hjælpen.

- Lars Henrik Poulsen , Email, 2001-08-22

Hej Bjarne
Har lige læst din side om ICS ... kanon instruks.. meget brugervenlig !!

 - Peter Andersen, Email, 2001-08-03

Goddag
Jeg har med stor interesse læst om div. emner på jeres fremragende sites men har dog et enkelt spørgsmål som jeg ikke blandt alt det proffessionelle stof har fået løst.

- Torben Olsen, Email, 2001-07-31

Vi (jeg) er meget beærede.....

Hej Bjarne. 
Jeg læste din artikel i Dobbeltklik, dec. 2000 med stor interesse, og har nu et "halvt" netværk kørende.
Jeg håber, at det er ok med et spørgsmål?

 - Henrik Kruckow, Email, 2001-07-31

Et par spørgsmål er der altid tid til. Jeg vidste bare ikke at jeg havde skrevet en artikel i "DobbeltKlik", medlemsbladet for danske MacBrugere.....

Hej
Kanon side du har lavet - lige noget for en begynder som mig !

- Jan Pedersen, Email, 2001-07-25

Hej Bjarne,
Ja, jeg må også tilstå at jeg har brugt din VNC beskrivelse et par gange...
Det er temlig-væmlig godt beskrevet.
- Du har ikke overvejet at skrive på www.hardinfo.dk ? ;-)

 - Jonas Watt Boolsen, Email, 2001-07-20

HardInfo er ikke de eneste der tror jeg har tid til at skrive hele natten. Indtil flere hardware og software hjælpe-, tips- og support sider mangler skribenter. Uanset hvor mange jeg gerne vil hjælpe skal jeg jo også have lidt søvn og har et også et job at passe.....

Ham Bjarne Duelund burde forgyldes. Jeg har godt nok brugt den beskrivelse til deling af en internetforbindelse temmelig mange gange. Den er så god, at selv den største PC-ignorant burde kunne finde ud af det.

 - Jan, Usenet, 2001-07-19

Jeg må give Jan ret, det burde være muligt for selv en begynder at lave ICS.....

Kære Bjarne Duelund.
Mit navn er Christian Dam Christensen.
Jeg ville gerne spørge om jeg kunne få lov til at låne den side til deling af internet.
Den vil gerne gerne låne til at sætte den ind på min side, fordi jeg syntes at den er en god vejledning. Jeg vil selvfølgdig ligge et link hen til din side, fordi at jeg tror at der er mange der kan bruge det der er på den, men det er kun den ene side jeg vil låne, altså deling af internettet: http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

Med Venlig Hilsen 
PS: min hjemmeside er: www.Future-it.subnet.dk men den er ikke færdig lavet i nu

 - Christian Dam Christensen, Email, 2001-06-27

Der er flere der har kopieret mine sider uden at spørge først, så Christian skal have ros for sit brev. Flere danske WIN -hjælpe, -tips og -support sider vil også gerne have en kopi..... 

Hej Bjarne.
Jeg har lige bladet lidt i dit punkt om ICS, og vil bare sige, at det ligner godt, gedigent og grundigt arbejde.
Det er beklageligt, at der 'reklameres' så lidt for disse sider, da de kunne besvare en stor del af spørgsmålene på news.

 - Kaj Svenningsen, Email, 2001-06-27

Jeg kan kun være helt enig med Kaj om dette.....

Hej
Jeg har et stort problem, og efter at have set din hjemmeside, håber jeg at du vil og kan hjælpe mig.
Jeg sidder med en RAR-fil, men hvordan lukker jeg den op+ hvilket program behøver jeg til formålet?
På forhånd tak for hjælpen.
Med venlig hilsen

 - Pia Larsen, Email, 2001-06-04

Det er skægt som man får spørgsmål om alt muligt andet end lige det der findes på PC-Info.....

Hej Bjarne
Allerførst tak for en god og informativ hjemmeside som jeg har læst meget grundigt, da jeg netop har fået ADSL (TDC m/router)) og dermed er mit hjemmenetværk på 3 pc-er ude af drift.
Jeg har læst din udførlige vejledning til Win98SE, men jeg har Windows ME, så jeg kan ikke lige bruge denne vejledning. Jeg vil derfor høre om du kan hjælpe mig med et lille spørgsmål:

 - Bjarne Jensen, Email, 2001-05-26

Hej,
jeg kom tilfældigvis forbi din side, og så din PORTLOG utility.
Har du også noget, der logger på en seriel port?
Jeg er igang med at fejlsøge et program, der fra Windows sender over een af com-portene til en ekstern styringsenhed. Og det ville være en stor hjælp med en logfil over aktiviteten på porten.

 - Anne Kirsten Mølle, Email, 2001-05-23

Der var en der kunne bruge et gammelt DOS utility, desværre kunne jeg ikke hjælpe.....

Hej Bjarne!
Først og fremmest, det er en kanon side på har her. En af de bedste ting ved nettet er netop at man kan dele info sådan som her. Jeg har et spørgsmål:
.....
TAK for din hjælp => alt funker!

 - Michael Sorgenfrei, Email, 2001-05-19

Bare spørg løs.....

Hej Bjarne
Stødte på din side inde på WOL's ADSL nyheds gruppe, og synes bestemt du har lavet en god gennemgang af VNC. Jeg vil dog gerne henvise dig til en anden udgave af VNC, eller nærmere en slags opdatering, TightVNC.

 - Peter Rechnagel, Email, 2001-04-21

Et godt forslag er heller ikke af vejen.....

Hej Bjarne
En kanon forklaring af ICS, tak for det!!
Jeg har et spørgsmål, som jeg håber du vil svare på.

 - Christian Sønderup, Email, 2001-03-15

Alle spørgsmål besvares fra dag til dag.....

Tak for god hjælp til win98SE ICS
Det har givet mig mange søvnløse nætter men er nu på plads , takket være din utrolige store viden.

 - Torben Olsen, Email, 2001-03-12

Hej
Jeg kan se på news at du har en hjemmeside.
Hvad er adressen på den ?

- Kim Andresen, Email, 2001-03-11

Jeg må hellere tydeliggøre min signatur, det er den anden der har overset den....

Hej
Jeg læste dit svar om et USB-kabel i bundkort-nyhedsgruppen, og synes, at det lyder som om, du ved, hvad du taler om. Jeg vil derfor sende dig en kopi af et spørgsmål, som jeg lige har smidt ind i denne nyhedsgruppe. Jeg håber, at du måske kan hjælpe mig.

 - Anders Sørensen, Email, 2001-03-06

Man skal passe på med hvad man giver sig ud i..... :-)

Hej.....
Det er på tide at sige tak ! :-)))
Ind i mellem må man jo genindstallere win 98 for at få fart på maskinen igen.
Det er det eneste tidspunkt på året jeg har brug for at vide noget om netværk. SÅ jeg finder frem til din side som er bogmærket til det samme.
Ét voila - så er jeg kørende igen !
Jeg har 2 maskiner og en halvanden år gammel ADSL-forbindelse fra TeleDK, med ATM 25 kort. Så jeg taster troligt ind efter din anvisning om "deling af internet".
Et stort tak herfra. Jeg ved ikke hvordan jeg ville have klaret mig uden !

 - Michael Hansen, Email, 2001-02-27

Hej Bjarne
Først tak for din udmærkede beskrivelse af VNC på dansk.
.....
Undskyld hvis jeg roder lidt rundt i det, men jeg vil meget gerne forstå det helt rigtigt, da jeg vil foreslå http://www.webgrrls.dk/, at vi kan bruge det i gruppen til at hjælpe hinanden.

- Tine Müller, Email, 2001-02-19

Ja, hvorfor ikke benytte VNC som Group-"Remote Assistance"......

Hejsa, ville bare lige takke 1000-gange for din gennegang af internet sharing på http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm - jeg fandt linken på http://www.eksperten.dk/ - ganske godt gået og igen bare mange tak for hjælpen - kanon at nogle gerne deler deres viden med andre

 - Jens, Email, 2001-02-18

Hej Bjarne
Der var en som på NG skrev:
> Jeg har haft meget glæde af din hjemmeside.
Jeg er nysgerrig! Hvor ligger din hjemmeside??? Må jeg kigge med??

- Carsten Junker Thomsen, Email, 2001-02-15

Det hænder at rygtet løber i forvejen......

Hej Bjarne!!
Allerførst en salut, for en rigtigt god hjælpeside!!!!
Så til spørgsmålet!? ......

 - Morten Hansen, Email, 2001-02-04

Ja, hvorfor pakke det ind når man nu har et spørgsmål der brænder.....

Hej Bjarne
Jeg har i går set i news dine tips på at fjernstyre "svigermors" PC. Jeg har også været inde på din fine hjemmeside.
Programmet VNC har du meget godt beskrevet. Har du denne beskrivelse som en *.pdf fil ? ja, så vil jeg meget gerne have den via mail. Jeg takker, jeg synes, du har mange fine svar i news.

 - Erik Lundgaard, Email, 2001-01-15

Det hænder at man får specielle ønsker...

Hej Bjarne
Først en stor tak for dine fine manual til VNC, fint arbejde.
Et lille spørgsmal kan man via internet fjernstyre en anden pc, altså en som f.eks har Tele Danmark Basis abonnement?

- Claus Fragtrup, Email, 2000-11-26

Hej Bjarne
Tak for din pc- info side ,, hvor er det godt at der er nogle der gider lave noget som os "alm. pc hoveder" kan blive lidt klogere af , uden at skal på div. kurser som der jo ikke er tid til alligevel når man også har et fuldtids job. Jeg håber da at du vil lave flere opfyldninger til din side. holder øje med den i fremtiden.

 - Jes Dornhoff, Email, 2000-11-16

Hej Bjarne
Tusind tak for din hjemmeside, den var til stor hjælp under min deling af min ADSL forbindelse. Et lille spørgsmål, hvis du orker: .......

 - Victor Marcussen, Email, 2000-10-17

Som så mange andre, har Victor også lige et tillægsspørgsmål...

Hej Bjarne
Så lykkedes det at for ICS til at virke med 2 netkort. Det ene netkort (til kabelmodemet) er sat op til stofanet, med de IP-adresser jeg har fået af Stofa. Det andet netkort er sat op med privat IP-adresse som mit eget lokalnet og VUPTI !!!

 - Erik Meyer Hansen, Email, 2000-10-12

Det er rart at høre når noget lykkes....

Hej Bjarne.
Først vil jeg udtrykke min store begejstring for din hjemmeside, den er kanon god for os der ikke er særligt øvede.
Dernæst vil jeg spørge om at, er det samme fremgangsmåde når man deler internet på en maskine med ADSL som når det er med Alm. modem????
På forhånd tak.

 - Mogens Pedersen, Email, 2000-09-21

Det er ikke unormalt at der følger et par ekstra spørgsmål med, som sædvanlig besvares alt efter bedste formåen.

Jeg har lige kigget på din meget flotte og grundige forklaring om deling af internet i et win98SE netværk. Og jeg mener virkelig den er flot, det er sjældent at se så gode forklaringer i edb-verdenen.

 - Steen Grode, Email, 2000-08-01

Jeg skal lige beklage den manglende relevans af dette indlæg, men jeg er nødt til at tilkendegive min store glæde over, at der findes mennesker som Duelund, der gider at bruge tid på at udarbejde et så informativt materiale (hjemmeside), som det her er tilfældet. Jeg har selv haft stor glæde af den flere gange, både i forbindelse med Win98<>Win98 og Win98<>Win2000.
Tak for det!

- Michael Døj, Usenet, 200-05-30

Det er altid rart med lidt offentlig ros.....

Som du sikkert har set på nyhedsgrupperne linker jeg ofte til din side med ICS, dette fordi at du har formået at skrive en side om emnet der er til at forstå som lægmand.
Mange tak for det og Keep up the good work

 - Jens Thor Nielsen, Email, 2000-05-12

Jeg har tidligere været forbi din hjemmeside, fordi jeg skulle sætte internetdeling op på Win98SE og det er bare en *Kanon* beskrivelse du har lavet om dette. (Tak for den).

 - Peter Bohn, Email, 2000-04-22

Hej
Jeg ville bare lige skrive at det du har skrevet om intetnet deling er lige det jeg har ledt efter da jeg har en del bøvl med at få det til at virke.

 - Emil Petersen, Email, 2000-04-22

Jeg fik din hjemmeside på en Nyhedsgruppe.
SUPER side

 - Mogens Pedersen, Email, 2000-04-14

Ja, så kort kan det siges! :-)

Hej Bjarne,
jeg har haft STOR glæde af din side ang. Win98 SE ICS.
Nu har jeg så fået installeret win2k og har fundet ud af at det samme kan gøre i denne version.

 - Mikael Nørrelund Andersen, Email, 2000-04-08

Bare lige for at nævne at det er et meget flot stykke arbejde du har lavet på din side (den er blevet føjet til foretrukne). 
Den vil jeg vende tilbage til snarest og gøre brug af dine gode forslag, klokken er blevet for mange nu. Det gør den s.. altid når man sidder her og råhygger.

 - Palle Fohlmann, Email, 2000-03-25

Hej Bjarne Duelund
Jeg var lige inde på cd-konference og der så jeg dit indlæg, og fik der igennem et link til din side, jeg kan genkende dit navn fra de Glade Terminat dage, og der kan jeg huske at du var en stor hjælp så det er jo rart at se at du også nu findes på nettet.

 - Peter Caspersen, Email, 2000-03-15

Det er rigtigt at jeg var med i "de glade Terminate" dage (som betatester og utility udvikler, samt Terminate supporter på FidoNet), dengang DanBBS var et rigtigt BBS og profilerede sig som "Danmarks største og venligste BBS". Jeg havde den store fornøjelse at være SysOP på DanBBS i tiden 1993-96, netop i en tid hvor online Danmark vågnede op, og modem salget eksploderede.

DANBBS.dk

TERMINATE.com

Mange tak for den fine vejledning du giver på din hjemmeside, men jeg få det ikke helt til at virke.
.....
Mange mange tak for hjælpen det bare "funker" nu. Tusind takk som vi "nordmænd" siger.

 - Herman Rasmussen, Email, 2000-02-28

Jeg har læst lidt på din hjemmeside, og det ser ud til at du ved noget om deling af Internet forbindelsen, men jeg har lige et par spørgsmål. 
.....
Håber at du forstår det jeg har skrevet, og at du vil hjælpe mig lidt. Det er for øvrigt et godt stykke arbejde du har lavet med din side.

 - Søren Elkrog, Email, 2000-02-11

Fed hjemmeside du har lavet. Jeg har gemt den på min computer som hel html side...er det ok med dig ? (selvfølgelig kun til mit eget brug). Sad her den anden dag og kæmpede i 4-5 timer for at få delt internet forbindelse til at virke, så din henvisning i edb.netvaerk og fulgte derefter din vejledning og så virkede det bare...Tak :-)

 - Jimmie Bagge, Email, 2000-02-09

I forbindelse med internetdeling har jeg haft stor fornøjelse af din meget udførlige installationsvejledning. Jeg vil godt delagtiggre dig og evt. andre i de vanskeligheder, som windows98 2. udgave har givet mig.....
.....
Jeg kontaktede Microsoft Support, og fortalte om mine fortrædeligheder, samtidig med, at jeg understregede at mit LAN og min internetdeling med Proxyserver inden installation af win98 2. udgave havde været stabil.
.....
Supporteren sendte mig så en link til din side om opsætningen og foreslog at jeg fulgte denne, og iøvrigt kunne ringe igen, hvis jeg ikke hermed fik afklaret problemet.

 - Lars Juul Rasmussen, Email, 2000-01-09

Måske skulle Microsoft Support til at betale royalties ....

Jeg er meget imponeret over din udførlige gennemgang af ICS og jeg vil meget gerne installere det på min pc, som er i netværk med en notebook og en PC på første sal.

 - Niels Ebbe Huus, Email, 2000-01-05

Hey Bjarne;
Jeg har fulgt din vejledning til punkt og prikke og alt er gået som det skal....
Min Klient-maskine ringer da også op når jeg åbner internet Explorer. FEDT...
Min Server-maskine registrerer også den klienten som bruger...
MEN der sker ikke en skid anden end at den anden maskine søger efter den valgte side...
.....
Hej igen;
Sorry, jeg har fundet fejlen ? ... min DNS-server er 195.82.195.101 - jeg havde skrevet 195.81.195.101 ....
Takker mange gange for den meget udførlige vejledning

 - Jesper Haggren, Email, 1999-12-22

Flot brugervejledning til Win98SE Internet Connection Sharing. Jeg har været på www.helmig.com flere gange - og din side er mindst ligeså informativ - og på et niveau så selv jeg kan deltage.

 - Marianne Hansen, Email, 1999-12-21

Jeg har kigget på din side, virkelig god information, så den er printet ud og lagt på lager.

 - Svend Erik Jensen, Email, 1999-12-21

Jeg blev henvist til din hjemmeside af Microsoft og har, ved hjælp af denne, just installeret ICS på vort lille firma netværk (2 PC'er) og det virker nu med faste IP adr.
....
Ja, det blev jo til en lidt længere smøre, men jeg har virkelig haft stor hjælp af din vejledning og vil gerne bidrage med de ting jeg selv løb ind i, for at gøre tilværelsen lidt letter for, som du selv skriver i indledningen, begyndere som bl.a. undertegnede

 - Leif Frederiksen, Email, 1999-12-16

Det var første hint om at Microsoft Support henviser kunder til siden....

Virkelig god side du har fået stablet på benene der.

 - Kasper Pedersen, Email, 1999-12-07

Det du har lavet her er bare suveræn  Windows 98 SE Internet Connection Sharing (ICS)
TAK for oplysningerne !!!

 - Hagelquist, Email, 1999-10-31


>TOP >HOME


Indholdet på "Bjane Duelund's PC-Info" er © 1999-2002 Bjarne Duelund. Kopiering uden samtykke er forbudt efter ophavsretsloven.